نوشته شده توسط : ظرافت

تیفیس

تیفیس علف‌کشی پس رویشی از گروه شیمیائی سولفونیل اوره و بازدارنده‌های ALS است که از دو ماده مؤثره همراه با ایمن کننده گندم تشکیل شده است. ماده ایمن کننده تیفیس به‌صورت یک کاتالیزور عمل می‌کند و موجب تجزیه سریع مواد مؤثره علف‌ کش دومنظوره تیفیس در گندم می‌شود. علف کش تیفیس علف‌های هرز باریک برگ و پهن برگ را در مزارع گندم کنترل می‌کند. مواد مؤثره سم تیفیس دبلیو جی پس از تماس با برگ علف‌های هرز داخل آوندهای چوب و آبکش به‌طرف بالا و پایین گیاه حرکت می‌کند و از طریق جلوگیری از ساخت آنزیم استوهیدروکسی اسید مانع ادامه رشد آن می‌گردد.

مواد مؤثره علف‌کش تیفیس

مزو سولفورون ۳۰ گرم در کیلوگرم + یدوسولفورون متیل سدیم ۶ گرم در کیلوگرم + مفن پایر دی اتیل ۹۰ گرم در کیلوگرم (ایمن کننده گندم)

مقدار مصرف تیفیس

۳۰۰ گرم در هکتار به‌صورت محلول‌پاشی (۲۰۰ تا ۳۰۰ لیتر آب در هکتار مصرف گردد)

در صورت وجود تراکم بالای علف‌های هرز این مقدار می‌تواند تا ۴۰۰ گرم در هکتار افزایش یابد.

زمان مصرف تیفیس

بهترین زمان مصرف علف کش تیفیس از مرحله ۲ برگی تا اواسط پنجه‌زنی علف‌های هرز کشیده برگ و ۲ تا ۶ برگی علف‌های هرز پهن برگ است.

تیفیس

برای خرید انواع سم و سایر محصولات کشاورزی به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرمایید.

همچنین از راه‌های زیر نیز می‌توانید محصولات ما شامل انواع بذر، کود، سموم و ... را ملاحظه و خرید نمایید:

۱- مراجعه به صفحه اینستاگرامی به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat_shop/

۲- مراجعه به کانال تلگرامی به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبایل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۹۳۳



:: برچسب‌ها: سم , خرید سم , فروشگاه سم , علف کش , تیفیس ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ظرافت

گل داوودی

گل داوودی گیاهی علفی با ارقام و گونه‌های مختلف که به شکل گلدانی، کشت در باغچه و یا به‌عنوان شاخه بریده استفاده می‌گردد. گل‌های داوودی تنوع بالایی دارند؛ اما باید توجه داشت که همه آنها به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ یک گروه گل‌های باغی هستند که می‌توان در فضای سبز کشت نمود چون در فصل سرما اگرچه اندام هوایی‌شان از بین می‌رود اما اندام زیرزمینی آن زنده مانده و در بهار دوباره گیاه جوانه میزند به همین دلیل اکثراً چندساله هستند. گروه دوم داوودی‌های نمایشگاهی هستند که حساس بوده و شرایط گلخانه‌ای برای رشد را نیاز دارند و معمولاً در گل‌فروشی‌ها استفاده می‌گردند. گل‌های داوودی یا تک‌رنگ هستند و یا الوان که در یک بوته رنگ‌های مختلف دیده می‌شود.

گل داوودی الوان از گیاهان زیبا و زینتی است که گل‌های آن در انواع گل داوودی اعم از گل داوودی قرمز، گل داوودی سفید، گل داوودی زرد، گل داوودی بنفش و … ظاهر می‌ شود و به هنگام شکفتن منظره زیبایی را پدید می‌آورد. این گیاه دارای ۲۰۰ گونه مختلف یک‌ساله، چندساله، گلخانه‌ای و … است. دارای برگ‌های سبز تیره می‌باشد. در فصل سرما اندام‌های هوایی گیاه از میان می‌رود ولی اندام‌های زیرزمینی این گیاه زنده می‌مانند و در فصل بهار دوباره سبز می‌شود. اگر گل‌های یک گیاه در یک بوته بیش از یک رنگ باشد به آن الوان گفته می‌شود. قابلیت کشت در حیاط خانه، فضای سبز و … را دارد. با گل داوودی الوان زیبایی را به محیط زندگی خود هدیه بدهید.

گل داوودی

کاشت

زمان مناسب کاشت بذر گل داوودی اواسط بهار است. ساده‌ترین ترکیب خاک مناسب برای کاشت گل داوودی عبارت است از: خاک باغچه ۶۰ درصد، ماسه ۲۰ درصد و کود حیوانی ۲۰ درصد این موارد با هم خوب ترکیب شود. اگر قصد کاشت زیاد و تولید این گل را دارید بهتر است در زمین یک کرت با این ترکیب خاک آماده کنید، سطح خاک را خوب صاف کنید قبل از پاشیدن بذرها سطح خاک را خوب آب بدهید و بعد بذرها را روی خاک بپاشید سپس بهتر است روی آن حدود نیم سانتیمتر کود دامی کاملاً پوسیده سرند شده بریزید و مجدد با آبپاش آب بدهید. اما اگر مقدار کمی از این بذر را تهیه کردید و برای باغچه خود و یا به مقدار چند تا گلدان می‌خواهید پرورش بدهید از این روش زیر استفاده کنید. در این روش خزانه شما باید کوچک باشد. ابتدا یک سبد پلاستیکی میوه یا گلدانی با دهانه بزرگ ولی عمق کم تهیه کنید. گلدان و یا سبد را از خاکی که در بالا ترکیب آن گفته شد پر کنید و خاک را خوب آب بدهید تا خاک نشست خود را بکند. حالا بذرها را روی سطح خاک بپاشید سپس حدود نیم سانتیمتر روی بذرها کود دامی کاملاً پوسیده سرند شده بریزید و مجدد به‌آرامی با آبپاش آب بدهید.

گل داوودی

اگر کود دامی در دسترس شما نبود می‌توانید از ورمی کمپوست استفاده نمایید و اگر هر دو این‌ها در دسترس نبود از همان خاکی که ترکیب کردید برای روی بذرها استفاده نمایید (اما بهتر است از کود دامی استفاده کنید تا جوانه‌ها به‌خوبی رشد کرده و قوی شوند) حتماً کود دامی‌ای که استفاده می‌کند چندساله، کهنه، پوسیده، خشک و سرند شده باشد. به‌هیچ‌عنوان از کود دامی تازه استفاده نکنید. بعدازاینکه جوانه‌های گیاه موردنظر به حدود ۵ تا ۸سانتیمتر رسیدند آنها را از خزانه درآورده و در جای اصلی بکارید. برخی‌ها بذر را روی محلی که موردنظرشان هست می‌پاشند تا همان‌جا سبز بشود اما این روش درست نیست دلیلش این است که زمان بذرپاشی بذرها نامنظم روی زمین میافتند و وقتی سبز می‌شوند خیلی از آنها ممکن است کنار هم سبز بشوند اما زمانی که بذرها را درون خزانه بکارید بعد می‌توانید به‌صورت منظم بوته‌های این گل را به هر طریقی و به هر فاصله‌ای که می‌خواهید بکارید.

برای خرید بذر گل داوودی و سایر بذر گل ها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرمایید.

همچنین از راه‌های زیر نیز می‌توانید محصولات ما را ملاحظه و خرید نمایید:

۱- مراجعه به صفحه اینستاگرامی به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat_shop/

۲- مراجعه به کانال تلگرامی به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبایل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۹۳۳



:: برچسب‌ها: گل داوودی , بذر گل داوودی , گياهان تزیینی , فروشگاه بذر , بذر , خريد بذر ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ظرافت

گل آمارانتوس

گل آمارانتوس یا آمارانتوس تاج خروس گونه خوشه‌هایی از برگ‌های جدید و دارای رنگ صورتی و قرمز بر روی ساقه‌های بلند آمارانتوس مشاهده می‌شوند. این گیاه یک‌ساله به‌واسطه رنگ‌هایش در باغچه‌ها کاشته می‎شود و ریشه در بخش‌های استوایی قاره آسیا دارد. اکثراً آن را به‌عنوان یک سبزیجات برگ‌دار می‌کارند. این گیاه که سریع رشد می‌کند و گرما را دوست دارد، برگ‌های بیضوی یا تخم‌مرغی‌ شکل دارد که بر روی ساقه‌هایی شق می‌رویند. این رقم از گیاه تاج خروسی از تابستان تا فصل سرما مشاهده می‌شود. در فصل تابستان، خوشه‌های فوق‌العاده‌ای از گل‌های سبز و قرمزرنگ بر روی نوک ساقه‌ها و در محل تلاقی ساقه با برگ می‌رویند. کپسول‌های کوچکی که حاوی یک دانه قهوه‌ای یا مشکی هستند ایجاد شده و در پی آن‌ها گل‌ها ظاهر می‌شوند. گاهی اوقات همین دانه‌ها روی زمین افتاده و به‌صورت خودکار یک گیاه جدید را به وجود می‌آورند.

گل آمارانتوس

گل آمارانتوس یا تاج خروس گونه در خاک غنی و دارای زه‌کشی خوب بهترین عملکرد را دارد. بهتر است که پس از گرم‌شدن خاک آن را در محیط بیرون بکارید. البته می‌توانید کمی زودتر و در گلخانه گرم نیز کار کاشت را آغاز کنید. گیاهان بالغ در برابر خشکی مقاوم بوده اما اگر آبیاری منظم برایشان صورت بگیرد، رشد و گل‌دهی بهتری دارند. این گیاه یک‌ساله در مناطق نیمه‌گرمسیری و گرمسیری رشد می‌کند. برگ‌های خودنما و چهره گرمسیری و روشن این گیاه می‌تواند نمای زیبایی را به منظره‌ها بدهد. همچنین وجود این برگ‌ها در سالاد نیز بر زیبایی آن می‌افزاید. آمارانتوس پابلند الوان، آمارانتوس ابلق، آمارانتوس نخلی قرمز، آمارانتوس زرد از جمله انواع گل آمارانتوس هستند.

نحوه کاشت بذر

ترکیب خاک مناسب برای کاشت بذر آمارانتوس عبارت است از ۶۰ درصد خاک باغچه، ۲۰ درصد ماسه و ۲۰ درصد کود حیوانی. اگر قصد کاشت گل آمارانتوس را دارید بهتر است در زمین یک کرت با این ترکیب خاک آماده کنید. سپس سطح خاک را خوب صاف کنید قبل از پاشیدن بذرها سطح خاک را خوب آب بدهید و بعد بذر گل آمارانتوس را روی خاک بپاشید. بهتر است روی آن حدود نیم سانتی­متر کود دامی کاملاً پوسیده سرند شده بریزید و مجدد با آبپاش آب بدهید. اما اگر مقدار کمی از این بذر را تهیه کردید و برای باغچه خود و یا به مقدار چند تا گلدان می‌خواهید پرورش بدهید از روش زیر استفاده کنید.

در این روش خزانه شما باید کوچک باشد. ابتدا یک سبد پلاستیکی میوه یا گلدانی با دهانه بزرگ ولی عمق کم تهیه کنید. گلدان و یا سبد را از خاکی که در بالا ترکیب آن گفته شد پر کنید و خاک را خوب آب بدهید تا خاک نشست خود را بکند. حالا بذرها را روی سطح خاک بپاشید سپس حدود نیم سانتی­متر روی بذرها کود دامی کاملاً پوسیده سرند شده بریزید و مجدد به آرامی با آبپاش آب بدهید. اگر کود دامی در دسترس شما نبود می‌توانید از ورمی کومپوست استفاده نمایید و اگر هر دو این‌ها در دسترس نبود از همان خاکی که ترکیب کردید برای روی بذرها استفاده نمایید (اما بهتر است از کود دامی استفاده کنید تا جوانه‌ها به‌خوبی رشد کرده و قوی شوند) حتماً کود دامی که استفاده می‌کنید چندساله، کهنه، پوسیده، خشک و سرند شده باشد. به‌هیچ‌عنوان از کود دامی تازه استفاده نکنید. بعد از اینکه جوانه‌های گیاه موردنظر به حدود ۵ تا ۸ سانتی­متر رسیدند آن‌ها را از خزانه در آورده و در جای اصلی بکارید. برخی‌ها بذر را روی محلی که موردنظرشان هست می‌پاشند تا همان‌جا سبز بشود اما این روش درست نیست دلیلش این است که زمان بذرپاشی بذرها نامنظم روی زمین میافتند و وقتی سبز می‌شوند خیلی از آن‌ها ممکن است کنار هم سبز بشوند اما زمانی که بذرها رو درون خزانه بکارید بعد می‌توانید به‌صورت منظم بوته‌های این گل را به هر طریقی و به هر فاصله‌ای که می‌خواهید بکارید.

به این نکته هم حتماً توجه شود که هیچ‌وقت اقدام به نگهداری گل و گیاهان بیرونی در منزل نکنید چون درون منزل نور و تهویه هوای کافی برای رشد گیاهان و درختان بیرونی وجود ندارد حتی کاشت بذر هم ممکن است با مشکل مواجه شود در کل اگر مکانی برای کاشت بذر ندارید و مجبور هستید که در منزل این کار را بکنید بهتر است گلدان خزانه را روی پنجره جنوبی بگذارید تا نور کافی به آن برسد و حتماً پس از سبز شدن بذر گیاهانی که بیرونی هستند آن‌ها را به بیرون از خانه انتقال بدهید اگر (به بیرون انتقال ندهید ساقه‌ها دراز شده و کم‌کم از بین می‌رود).

گل آمارانتوس

برای خرید بذر گل آمارانتوس و سایر بذر گل ها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرمایید.

همچنین از راه‌های زیر نیز می‌توانید محصولات ما را ملاحظه و خرید نمایید:

۱- مراجعه به صفحه اینستاگرامی به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat_shop/

۲- مراجعه به کانال تلگرامی به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبایل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۹۳۳



:: برچسب‌ها: گل آمارانتوس , بذر گل آمارانتوس , گياهان تزیینی , فروشگاه بذر , بذر , خريد بذر ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ظرافت

گل پریوش

گل پریوش گلی بسیار زیباست که بومی مناطق ماداگاسکار، آمریکای شمالی، چین و هند و از خانواده خرزهره است. گل پریوش در فضای سبز شهری و در مناطق گل‌کاری شده و حاشیه‌ای باغچه‌ها کاشته می‌شود و جلوه زیبایی را به محیط اطراف خود می‌بخشد. گل‌های پریوش اکثراً به رنگ گل پریوش سفید، گل پریوش قرمز، گل پریوش صورتی و گل پریوش الوان می‌باشند. گل پریوش گیاهی بسیار مقاوم و همیشه سرسبز است که نگهداری و پرورش آن زحمت زیادی ندارد و به‌راحتی کم‌آبی و دمای بالای هوا را تحمل می‌کند.

روش کاشت

معمولاً بذر گل پریوش به‌صورت مستقیم در گلدان کاشته نمی‌شود. بدین منظور ابتدا باید خزانه‌ای را برای کاشت بذر گل پریوش فراهم نمایید. از گلدانی با ارتفاع کم می‌توانید به‌عنوان خزانه استفاده نمایید و خاک مناسب جهت کاشت را در آن قرار دهید. سپس خاک را به‌خوبی آبیاری نمایید. زیرا پس از کاشت بذرها نمی‌توانید خوب آبیاری کنید. حال بذرها را به فاصله ۲ تا ۳ سانتی‌متر روی سطح خاک بپاشید. در این مرحله لایه نازکی از خاک را بر روی بذرها بریزید و برای آبیاری بذر گل پریوش از اسپری آب استفاده نمایید. به‌منظور این‌که بذرها سریع‌تر جوانه بزنند. سطح روی گلدان را با نایلون بپوشانید و پس از این‌که جوانه‌ها از خاک بیرون آمدند نایلون را بردارید و آن‌ها را به گلدان یا باغچه انتقال دهید.

گل پریوش

شرایط نگهداری

آبیاری: گل پریوش به آبیاری منظم نیازمند است و باید سطح خاک گیاه مرطوب باشد.

خاک: خاک گلدانی لومی برای گل پریوش مناسب است.

نور: گل پریوش گیاهی آفتاب دوست است و حتی روزهای گرم تابستان تأثیر منفی روی برگ‌های آن ندارد.

گلدهی: دوره گلدهی گل پریوش از ماه خرداد تا اوایل فصل پاییز است.

تکثیر: تکثیر و کاشت گل پریوش از طریق نشا و بذر انجام می‌شود.

گل پریوش

برای خرید بذر گل پریوش و سایر بذر گل ها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرمایید.

همچنین از راه‌های زیر نیز می‌توانید محصولات ما را ملاحظه و خرید نمایید:

۱- مراجعه به صفحه اینستاگرامی به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat_shop/

۲- مراجعه به کانال تلگرامی به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبایل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۹۳۳



:: برچسب‌ها: گل پریوش , بذر گل پریوش , گياهان تزیینی , فروشگاه بذر , بذر , خريد بذر ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 دی 1399 | نظرات ()